Siirry suoraan sisältöön
Etusivu » Ajankohtaista » Sähköistä asiointia hyvinvointialueille

Sähköistä asiointia hyvinvointialueille

ePalvelu on laajasti kuntasektorilla käytössä oleva sähköisen asioinnin pilvipalvelu. Se perustuu valmiisiin tai tarpeeseen muokattuihin asiointipalvelulomakkeisiin. Palvelussa hyödynnetään Suomi.fi-tunnistusta, -valtuutusta, -viestejä ja -maksuja. Asiointitapahtumat voidaan toimittaa haluttuun järjestelmään organisaatiossa helposti käsiteltäväksi. ePalvelu on auditoitu,
dokumentoitu ja EU:n saavutettavuusdirektiivin mukainen.

ePalvelussa on ollut käytössä lukuisia hyvinvointialueille siirtyneitä asiointipalveluja, joita voidaan hyödyntää alueiden tarpeisiin muokatuissa lomakkeissa.
Näistä mainittakoon:

  • Maksutta jaettavien hoitotarvikkeiden tilaus
  • Omaishoidon tukihakemus
  • GDPR-kyselyt / korjaamisvaatimus / tiedonsaantioikeus / tarkastuspyyntö
  • Palveluasumisen, kuljetuspalvelun, vammaispalvelun, sosiaalipalvelun jne. hakemukset
  • Palvelutarvekartoitus
  • Lasten- ja Vanhustensuojeluilmoitus
  • Sisäisiä lomakkeita:
    • parkkipaikan haku
    • avainten tilaus
    • puhelimen tai puhelinliittymän tilaus
    • käyttötunnusten ja oikeuksien tilaus
    • tietoturvasitoumus
    • matkalasku ja kulukorvaus
    • sijaishoitajan työtunti-ilmoitus
    • monia muita
Epalvelun käyttö onnistuu vaivattomasti myös mobiililaitteilla

Miten edetä?

Parhaiten asiaan voi perehtyä sopimalla ePalvelu esittely. Se avaa aihetta kattavasti ja kesto on noin 30 min. Esittelyyn kannattaa osallistua kaikkien, joita asia koskee.

Saatavissa heti käyttöön!

Asiakkaan resurssitarve minimaalinen.
Palvelussa asiointipalvelut muokataan haluttuun muotoon.