Siirry suoraan sisältöön
Etusivu » Ajankohtaista » Tagnile ostaa suositun Sarastia365 Asioinnin – nimeksi Tagnile365

Tagnile ostaa suositun Sarastia365 Asioinnin – nimeksi Tagnile365

Tagnile ja Sarastia kättely kuva punainen korostus liiketoimintakauppa.

28.11.2024 – Tagnile Oy ja Numera Palvelut Oy ovat sopineet liiketoimintakaupasta, jossa Sarastia365 Asiointi -liiketoiminta siirtyy Tagnilen omistukseen 31.12.2024. Asiointipalvelun nimi on jatkossa Tagnile365. Kauppa tukee Tagnilen strategiaa ja vahvistaa sen asemaa kuntien sekä kaupunkien sähköisten asiointipalvelujen johtavana toimijana ja kumppanina.

”Tämä kauppa on iso askel Tagnilen kasvussa ja hieno esimerkki siitä, miten yhteistyö Numera Palvelujen kanssa edistää asiakkaiden etua. Tagnile365 täydentää palveluvalikoimaamme, ja tarjoaa meille erinomaisen mahdollisuuden kehittää asiointipalvelujamme vastaamaan yhä paremmin asiakkaidemme lisääntyviä tarpeita. Toivotamme tämän liiketoiminnan ja sen osaavan tiimin lämpimästi tervetulleiksi Tagnilen joukkueeseen. Kiitämme Numera Palveluja pitkäjänteisestä työstä palvelun rakentamisessa.  Sama tuttu henkilökunta tulee palvelemaan myös Tagnile365-palvelua käyttäviä asiakkaitamme”, iloitsee Tagnilen toimitusjohtaja Jani Lillberg.

”Osaamisemme vahvistuu, ja kehitämme liiketoimintaamme yhä voimakkaammin asiakkaidemme sähköisen asioinnin hoitajaksi sekä luotetuksi kumppaniksi. Asiakaslupauksemme on: Meiltä on helppoa ja turvallista tilata myös jatkossa!”

Tagnile365-palvelu tulee korvaamaan Tagnilen aiemmin edustaman lomakepalvelun, eli ePalvelun. 

”Tarjoamme kunnille ja kaupungeille kokonaisvaltaiset ja laadukkaat palvelut jatkossa Tagnile365 -palvelumme kautta. Palvelumme perustuvat Microsoftin edistyksellisiin D365 pilvitekniikoihin, ja meillä on Microsoft-tekniikoiden syväosaamista”, kertoo Lillberg. ”Varmistamme asiakkaillemme joustavan siirron Tagnile365-palveluun yhdessä Numera Palveluista meille siirtyvien ammattilaisten kanssa. Tarjoamme asiakkaillemme yhä laadukkaampia ratkaisuja sähköisen asioinnin tehostamiseen ja helpottamiseen.”

Kunnille ja kaupungeille yhä laadukkaammat asiointipalvelut

Kauppa sisältää S365 Asiointi -liiketoiminnan asiakassopimukset, immateriaalioikeudet ja palveluun liittyvän henkilöstön. Asiakkaiden palvelut jatkuvat entiseen tapaan Tagnile365-palveluna. Palveluun sisältyy useita erilaisia palveluprosesseja, joita kuntalaiset ja muut kuntien sidosryhmät laajasti käyttävät. Näitä palveluja ovat mm. suomi.fi -palvelut, avustusten hakeminen ja hallinnointi, kotouttamispalvelut, työllisyyspalvelut sekä osallistuva budjetointi.

TE-palveluista tulee vuoden 2025 alusta lähtien osa jokaisen kunnan lakisääteisiä tehtäviä ja sitä kautta osa jokaisen kunnan peruspalveluja. Tagnile365 kattaa myös uusien vaatimusten mukaiset TE-palvelut.

”Meille siirtyy liiketoiminta, jolla on tyytyväisiä asiakkaita ja erinomainen palveleva henkilökunta.  Ykköstavoitteenamme on varmistaa, että asiakkaamme saavat jatkossakin korkeatasoisia, sujuvia ja luotettavia palveluja. Haluamme varmistaa, että asiakastyytyväisyys on jatkossakin erittäin korkea”, kertoo Lillberg. ”Ns. inhouse-toimijoiden mahdollisuuksia tuottaa kunnille ja kaupungeille asiointipalveluita ollaan muuttamassa. Sähköisten asiointipalveluiden tuottaminen on siirtymässä yhä enemmän yksityisen sektorin yrityksille. Suosittelen myös ennakoimaan muutosta.”

Tagnilelta kunta ja kaupunki voi jatkossakin ostaa turvallisesti asiointipalveluiden kehitystyötä. ”Olemme keskisuuri kotimainen yksityisen sektorin toimija, eikä meillä ole vanhoja rasitteita. Meille siirtyville ammattilaisille tarjoamme mahdollisuuden kehittyä ja erikoistua asiointipalveluiden huippuosaajina”, alleviivaa Lillberg. ”Olemme vakuuttuneita siitä, että tämä liiketoimintakauppa hyödyttää kaikkia osapuolia.”

Muutama fakta pähkinänkuoressa:

  • Tagnilen erikoisosaaminen asiointipalveluissa tuo kunnille ja kaupungeille mahdollisuuden hyödyntää yhä laadukkaampia ja määräykset täyttäviä sähköisiä asiointipalveluita.   
  • Microsoftin pilvitekniikalla tuotettava Tagnile365-palvelu sisältää myös lomakepalvelun ja korvaa Tagnilen ePalvelun ja iPalvelun.
  • Palveluiden käytettävyys ja laatu varmistetaan koko Tagnile365-palveluun siirtymän ajan. 
  • Asiointipalveluiden ostaminen on muuttumassa. Tagnile on turvallinen kumppani.

Lisätietoja:
Jani Lillberg, toimitusjohtaja, Tagnile Oy, jani.lillberg@tagnile.fi, p. 0400 776 456


Palveluiden siirtyminen

Miten palvelut siirtyvät Tagnile365:een?

Tagnile ja Numera Palvelut tekevät tiivistä yhteistyötä koko siirtymävaiheen ajan varmistaakseen, että kaikki siirtyy S365 Asiointi -palvelusta Tagnile365-palveluun hallitusti. Tagnile tarjoaa asiakkaille tietoa eri kanavien kautta sekä tarvittaessa myös henkilökohtaista opastusta.

Mistä saan tukea?

Tagnile vastaa jatkossa Sarastia365 Asiointi -palvelun ylläpidosta ja kehityksestä. Asiakkaat voivat edelleen käyttää samaa tukikanavaa siirtymävaiheen ajan. Mahdolliset yhteystietojen muutokset tiedotetaan asiakkaille hyvissä ajoin.

Mitä tapahtuu Sarastian asiakassopimuksille?

Sarastia365 Asiointi -tuotteeseen liittyvät asiakassopimukset siirtyvät Tagnilelle liiketoimintakaupan yhteydessä. Sopimusten ehdot säilyvät ennallaan, eikä asiakkaiden tarvitse tehdä mitään muutoksia.

Miten siirtymä vaikuttaa asioinnin käyttäjäkokemukseen?

Käyttäjäkokemus säilyy ennallaan siirtymän aikana, eikä asiakkaiden tai käyttäjien toimintaan odoteta muutoksia. Tagnile keskittyy palvelun ylläpitoon ja kehittämiseen varmistaen palvelun jatkuvan laadun.

Mitä tapahtuu keskeneräisille kehitysprojekteille?

Tagnile varmistaa yhdessä Numera Palvelujen kanssa, että projektit etenevät saumattomasti ilman keskeytyksiä. Kaikki Sarastia365 Asiointi -palveluun liittyvät keskeneräiset projektit siirretään Tagnilen hallintaan. 

Miten henkilöstön siirtymä vaikuttaa asiakastukeen?

Sarastia365 Asiointi -palveluun liittyvä henkilöstö siirtyy Tagnilelle, joten asiakkaat voivat luottaa siihen, että heidän tarpeensa tunnetaan jatkossakin.

Milloin muutos astuu voimaan?

Liiketoimintakauppa astuu voimaan 31.12.2024 kello 24.00. Asiakkaisiin ja käyttäjiin liittyvät tiedot ja mahdolliset muutokset viestitään hyvissä ajoin ennen siirtymähetkeä.

Onko asiakkaiden käyttöön tarvittavat lisenssit turvattu?

Numera Palvelut vastaa siitä, että kaikki tarvittavat lisenssit ovat käytössä siirtymähetkeen asti. Tagnile huolehtii tämän jälkeen lisenssien hallinnasta ja jatkosta sopimusten mukaisesti.

Ilmoittaudu puurojuhlaan