Siirry suoraan sisältöön
Etusivu » Ajankohtaista » octodoc: Mitä personoidumpaa, sen tehokkaampaa!

octodoc: Mitä personoidumpaa, sen tehokkaampaa!

Vastaanotamme päivittäin niin paljon markkinointiviestejä, että olemme oppineet suodattamaan useimmat niistä pois. Asiakkaat haluavat kuitenkin kuulla yrityksistä, joiden kanssa he tekevät liiketoimintaa – varsinkin jos viestit ovat henkilökohtaisesti tärkeitä.

Asiakirjojen personointi tai dynaaminen viestintä kohdistuu ryhmille tai yksilöiden joukoille, viestisisältöjen vaihtuessa asiakkaiden mukaan. Useimmat tutkimukset osoittavat, että kuluttajien sitoutuminen ja vastausprosentit kasvavat noin 20 %, kun hyvin toteutettu personointi tehostaa vastaanottajille tärkeiden tietojen välittymistä.

Jos tuotat tapahtuma-asiakirjoja, olet ihanteellisessa asemassa dynaamisten viestintästrategioiden toteuttamisen kannalta. Lähes 95 % vastaanottajista avaa tapahtuma-asiakirjansa joko paperilla tai digitaalisessa muodossa. Kuluttajat kiinnittävät huomiota laskuihin, lausuntoihin ja lomakkeisiin.

Tässä roolissa sinulla on myös asiakkaidesi luottamus. He luovuttavat sinulle arkaluonteisiakin yksityisiä tietoja ja luottavat siihen, että käytät tietoja huolellisesti ja yksityisyyttä kunniottaen. Viimeisimpien trendien mukaan kuluttajat suhtautuvat negatiivisesti yrityksiin, jotka käyttävät sellaista yksityistä dataa, jonka asiakas ei edes tiedä olevan yrityksen hallussa. Uudet tietosuojalait rajoittavat asiakastietojen käyttöä, mutta oikeudellisesta tilanteesta riippumatta henkilötietojen levittäminen asiakkaan tietämättä on haitallista yrityksille ja heikentää asiakkaiden luottamusta.

Mikä tahansa tyhjä tila esimerkiksi laskussa on mahdollisuus tuotteidesi ja palveluidesi lisä- tai ristiinmyyntiin. Voit myös käyttää tilaa jakaaksesi koulutustietoa, korostaa aikasidonnaisia ohjeita, tukea brändäytoimenpiteitä tai ohjata vastaanottajia verkkoon.

Dynaamisten viestien etuja

Dynaamisten viestien käyttäminen tapahtuma-asiakirjoissa lisää vaikkapa tiliotteen tai laskun arvoa ja voi tuoda lisää tehoa markkinointiisi. Dynaaminen viestintä on erittäin kustannustehokasta – voit lisätä muuttuvia viestejä ilman, että tapahtuma-asiakirjojen luomisen ja jakelun kustannukset kasvavat.

Mikä tahansa tyhjä tila esimerkiksi laskussa on mahdollisuus tuotteidesi ja palveluidesi lisä- tai ristiinmyyntiin. Voit myös käyttää tilaa jakaaksesi koulutustietoa, korostaa aikasidonnaisia ohjeita, tukea brändäytoimenpiteitä tai ohjata vastaanottajia verkkoon.

Ota myös huomioon, että hyvä asettelu, miellyttävät värit, mielenkiintoiset kuvat ja hallittu kirjasinten käyttö auttavat vastaanottajien huomion kiinnittämisessä. Hyvä estetiikka vaikuttaa syvemmällä neurologisella tasolla. Erilaisia vaihtoehoja voivat olla värilogot, verkko-osoitteet, personoidut mainokset, QR-koodit, viivakoodit, grafiikat tai viestit maantieteellisen sijainnin, iän, tulojen tai muiden valittujen kriteerien perusteella. Voit jopa mikrokohdistaa viestejä tietyille yksilöille.

Toimiva personointi on helpompaa kuin luulisi

Vaikka organisaatiot voivat tehostaa asiakirjojaan nykyaikaisilla ohjelmistoilla, harvat yritykset hyödyntävät dynaamista viestintää. Dataa on enemmän ja työkalut kehittyvät jatkuvasti, mutta silti vallalla on käsitys, että muuttuvan viestinnän kehittäminen ja testaus on turhan monimutkaista ja aikaa vievää.

Tagnilen/DogOriginin Business Communications Center (BCC) auttaa lähes kaikkia yrityksiä hallitsemaan dynaamista viestintää ilman monimutkaisia it-vaatimuksia. BCC on vankka ohjelmistojärjestelmä, jonka avulla yritysten markkinointi-, henkilöstö- ja lakiosastot voivat luoda kampanjoita ja hallita personoitua ja segmentoitua asiakasviestintää.

Esimerkiksi vakuutusyhtiö voi räätälöidä viestit vaikkapa kuljettajien iän mukaan, ja ottaa samalla huomioon myös eri maantieteellisten alueiden lait ja säädökset. Voit helposti lisätä viestejä, kuten kuvia, rich text -elementtejä tai mukautettuja tietoja asiakirjojen eri kohtiin. Ominaisuus, jota kutsutaan ”kadonneeksi tyhjäksi väliksi” lisää automaattisesti sopivan kokoisen mainoksen lomakkeen alaosaan sen mukaan, kuinka paljon tilaa on jäljellä sisällön viimeistelyn jälkeen.

BCC suojaa myös tallennettujen asiakastietojesi eheyttä ja tietoturvaa. Se lisää asiakirjaan kuvia vain, jos siihen ohjelmoidut säännöt ja ehdot niin sallivat. Tarkemmat turvarajoitukset rajoittavat eri osastojen ja yksittäisten käyttäjien pääsyä tiettyihin toimintoihin ja tietoihin.

Tehokas personointi on nyt jokaisen ulottuvilla. Katso tämä opetusvideo tai ota meihin rohkeasti yhteyttä, niin järjestämme sinulle esittelyn.